Sammen om trivsel – en model for tidlig opsporing

Trivselsevaluering 1 gang om året

En central metode i Opsporingsmodellen er de systematiske trivselsevalueringer af alle børn i alderen 0-6 år.  Trivselsevalueringerne skal hjælpe med at opdage børns eventuelle manglende trivsel på et tidligt tidspunkt.  Der gennemføres trivselsevaluering 1 gang årligt.

Samarbejde med forældre om trivselsevaluering

Samarbejdet med forældre er afgørende i forhold til et barns trivsel.  Det er forældrene der kender barnet bedst.  Forældre orienteres om, at der gennemføres trivselsevaluering og inddrages hvis evalueringen giver anledning til ekstra opmærksomhed eller bekymring i forhold til barnets trivsel.

Forældreportalen

I Aalborg Kommune bruger vi Rambølls Forældreportal. Forældreportalen er en digital portal, som samler de oplysninger, der er behov for i dialogen om dit barns trivsel. Vi bruger Forældreportalen i forbindelse med trivselsevalueringer og sprogvurderinger.

For yderligere information henvises til Aalborg kommunes hjemmeside