Samarbejdspartnere

Dagplejen og vuggestuen er velkommen i børnehaven

Helhed og sammenhæng ønsker vi at skabe for børn og forældre ved overgang fra dagpleje eller vuggestue til børnehaven.

Målet er, at børn og forældre oplever tryghed i overgangen til børnehaven.

Åben legeplads eller besøg på en gruppe efter aftale er en mulighed for dagpleje og vuggestue.

Tværfaglige samarbejdspartnere

Pædagogisk/psykologisk rådgivning (PPR), familiegruppen, indsatsteam, center for børns udvikling, børneterapeutisk team samarbejder vi med ved behov vedr. barnets trivsel, udvikling og læring – sammen med forældrene.

Ved ønske om skoleudsættelse, så samarbejder vi med vores distriktsskole, Sønderbroskolen.

3årigt partnerskab mellem børnehaven og Kunsten slutter i 2021

Statens kunstfond har vi fået midler fra, og har et projekt med Kunsten, 4 pædagoger og 24 børn, som er fulgt siden de var 3år.

Workshops i børnehaven for de 24 børn, pop-up workshop for alle børn og familier, uddannelse til personalet og besøg på kunsten er en del af partnerskabet.

VTS samtaler som er samtaler om kunst kan det meste personale praktiserer. Det udvikler børns sprog og børnegruppens fællesskab, ligesom personalet får en enestående chance for at se og forstå, hvad børn ser og forstår – alt sammen med udgangspunkt i billedsamtaler.

Midtbyens distriktsskole er Sønderbroskolen

Besøg i skolegård, deltagelse i skolen, besøg og leg i DUSen – vi møder vores gamle børnehave kammerater i skoleregi, møder en lærer, hører klokken ringe til frikvarter og meget andet.

Overgangssamtaler tilbyder børnehaven at deltage i med skolen og forældre, hvis vi vurderer, at det vil understøtte barnets gode overgang til skolen.

Alt sammen er med til at understøtte børns overgang til skole.